سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوئیچ ضد سرقت (ایموبلایزر)

نظر

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید خودروهای لوکس در جهان با آپشن های بسیار پیشرفته یکی از آپشن های که در بحث امنیت خودرو بسیار ممورد توجه خریدارن محترم خودرو قرار میگیرد بحث  سوئیچ ضد سرقت یا ایموبلایزر میباشد.

روشهای گوناگونی برای جلوگیری از سرقت خودرو ها با توجه به شرایط هر کشور و نیازهای مشتری اهمال میگردد در آمریکا ورود بدون کلید و در فرانسه نیز برروی سیستمهای امنیتی مخفی و دور از دید ااشخاص مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفت و نهایتا در آلمان فرکانس رادیوئی مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت پس از آزمایشهای مختلف سیستم آخر به عنوان راه اصلی انتخاب گردید

 

همانطور که میدانید هدف از طراحی این سیستم جلوگیری از سرقت خودرو میباشد که با پیشرفت تکنولوژی شاهد ابداع سیستم سوئیچ ضد سرقت بوده ایم. برای درک صحیح و شناخت کامل سیستم سوئیچ ضد سرقت به توضیح انواع سیستم های ضد سرقت پرداخته و نیز سوال بسیاری از مخاطبین که آیا سیستم سوئیچ ضد سرقت برای جلوگیری از سرقت خودرو کافی است یا خیر؟

 

درحات کلی سیستم های ضد سرقت خودرو به شرح ذیل میباشد

 

سیستم قفل مرکزی یک نوع سیستم ساده میباشد که به راحتی روی درب ماشین نصب میگردد و با قفل کردن یک درب تمامی درب های خودرو  قفل می شوند وبا باز کردن یک درب بقیه درب های خودرو نیز باز میشوند. این سیستم با استفاده از کنترل ریموت قادر به قفل و باز کردن درب خودرو میباشد.

 

سیستم آلارم دهنده یا همان دزدگیر، سنسورهای که  در این سیستم قرار گرفته که به سیستم کنترل مرکزی ECU متصل است و با حساسیت آن به صورت آژیر یا فلاشر به اطلاع شما میرساند. سنسورهای داخل دزدگیر به کار رفته که برخی از آنها عبارتند از : سنسور حساس به حرکت ، سنسور ضربه، سنسور فشار هوا و... که با توجه به نوع دزدگیر این سنسورها متغییرند.در این سیستم با وجود ریموت کنترل و فشار دادن دکمه های آن سیستم مرکزی فعال و سنسورهای آلارم فعال می گردد و برق سوئیچ خودرو قطع خواهد شد

 

اما به بدون شک میتوان گفت که پیشرفته ترین سیستم ضد سرقت خودرو سوئیچ ضد سرقت یا ایموبلایزر در واقع نوعی سیستم پیشرفته برای امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن میباشد که بر روی تمامی خودروهای جدید نصب می گردد. با کمک این مکانیزم یک قفل نرم‌افزاری بر روی ECUانژکتور نصب میگردد که مانع از روشن شدن پیشرانه خودرو میشود و تا زمانی که قفل باز نشود اتوموبیل استارت نمی‌خورد  و روشن نخواهد شد وقتی که که راننده ریموت اتوموبیل را در داخل سوییچ می‌کند، چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار میگیرد و فعال می‌شود. از این طریق، این چیپ حافظه اطلاعاتی را به کامپیوتر مرکزی خودرو ارسال میکند و در کمتر از یک ثانیه قفل مرکزی را باز خواهد کرد و موجب می‌شود تا خودرو روشن شود.

 

نبخش های محافظت  شده توسط سیستم ایموبلایزر خودروک

موتور استارت

سیستم سوخت‌رسانی

سیستم جرقه

 

حال اگر شما یک خودرو جدید خریده باشید و این آپشن به صورت فابریکی برروی خودرو شما نصب نباشد نگران نباشید شما به راحتی میتوانید با مراجعه به یک تعمییرگاه تخصصی این آپشن را بر روی خودرو خود نصب نماید.